Abra Kadabra

abra kadabra, borta, sa trollkarlen
och jag fanns inte längre till, borta från livscentralen, försvunnen likt en upplöst mintpastill, inte kvar här, inte kvar där, kanske söndersmulad som porös sandsten


hah
jag är trött


vad är det du ser när du studerar livi ditt undangömda laboratorie?

vad är det som krävs
för att du ska göra underverk

vad är det du ser av det som händer utanför din betongdörr,
känner du livet som försvinner från alla dessa människor?

fast
det är väl bara
dina forskningsanslag du ser

för du
uppfinner fåfänga
förbättrar ideal
försvårar komplex

forskar
kring kosmetika




näää
jag bara skojade, jag pluggar egentligen

vindarna viskade
i din sommarblommiga klänning
och regnet berättade
om kärlek starkare
än lust att leva.

mitt intelängrelockiga hår sade saker om hur mycket jag älskade att stå där medan stormen skrek att vi inte fick vara varandra.

bryggan knarrade muttrade om att ryggen inte ville hålla uppe, tyngden av hjärtan så unga hjärtan så brinnande, sprakande, glödande, vrålande, tunga.

men vi gjorde fucking åmål
sa hej då världen

besegrade
motståndbroaravstånd och tid
vi kanske dog

men vad gör det om man är kär?


mamma läs, snälla mamma läs grodan, grodan och kärleken mamma, jag vill att du läser grodan och kärleken.

som,
som när
du vet
när jag var liten bara barn och det.
du läste den varje kväll.

jag ritade på sidorna när du inte såg,
men du log och läste, log och läste
ändå varje natt


mamma läs, snälla mamma läs grodan, grodan och kärleken mamma, jag sover utan mardrömmar då mamma.

säg inte att jag är
är för
gammal mamma.



spårvagns Poesi(kommunikationskonstnär) säger:
mamma läs
snälla mamma
läs grodan
grodan och kärleken mamma jag vill
att du läser
grodan och kärleken

som
som när
du vet
när jag var liten bara barn och det
du läste den varje kväll

jag ritade på sidorna när du inte såg
men du log och läste
log och läste
ändå varje natt

mamma läs
snälla mamma
läs grodan
grodan och kärleken mamma jag
sover
utan mardrömmar då mamma

säg inte att jag är
är för
gammal mamma

snälla?



Kommentarer
Postat av: Jonny

hur orkar du skriva så mycket!! o.O

2006-03-29 @ 23:08:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback